Menu

O dwóch takich co pisali książkę.

Jedna historia pisania jednej książki przez dwóch facetów. Książka o AI.

Recenzja, uwagi, poprawki ... myślimy tak samo!

wujas777

 

z_duzej_litery

 

Krótka notka: Uwagi Rafała pisane są "małymi" literami, a Andrzeja "DUŻYMI". Są tu uwagi R, do których są uwagi A, do których są kolejne (nie zawsze) uwagi R. Mam nadzieję, że się nie pogubicie! :)

 

30.11.2017

OD: RAFAŁ

DO: ANDRZEJ

 

No to troche uwag:

1. Rozumiem, ze kobiety szukaja luster. Ale na lotnisku jest duzo innych plaszczyzn, w ktorych mozna sie przejzec. I do tego ma smartfona, moglaby sie obejzec za pomoca kamery. Albo uzyc obrazu z kamery wiszacej w korytarzu... Ale nie chce sie czepiac.

CZEPIAJ SIĘ! RACJA!
 
 
2. Zmiana planow, ale bez przepraszania ze stony konzernu Duska...
 
PRZEPRASZA NIE DUSK ALE MARK A ON JEST „MILYM FACETEM” NIE KORPOLUDKIEM. TAKICH SPOTKAMY DALEJ W KSIAZCE I TO TEZ BĘDĄ PROTAGONISCI KTÓRZY BĘDĄ BRUZDZIC MIRCIE. NA RAZIE MA BYĆ MILO A POTEM CORAZ TRUDNIEJ. MARK SIĘ BĘDZIE PODKOCHIWAL W NIEJ A MOŻE NAWET JUŻ SIĘ PODKOCHUJE?
 
Ruzumiem - to ma sens.
 
 
3. I organizacja lotniska jeszcze do przemyslenia albo wyjasnienia. Masz koncepcje, ze ona przychodzi do centralnego wejscia i dopiero pozniej gdzies tam dostanie sie do swojego konkretnego samolotu? To by wymagalo troche „dialogu“.
 
GENERALNIE NIE CHODZILO MI O OPISYWANIE WYGLADU LOTNISKA TYLKO O NOWE SPOSOBY ODPRAWY I CZEKINU NA LOTNISKU. CZY COS JEST NIEJASNE W TYM CO TAM NAPISALEM? POGUBILEM SIĘ GDZIES?
 
OK. Mnie to troche zaskoczylo. I nie bylem pewien, czy ten nowy sposob odprawy zostal celowo wprowadzony, czy to tylko skrot mysloy. Moze daloby sie to jakos czytelnikowi podpowiedziec. Cos "ale dawniej to byl syf z tymi odprawami na lotniskach..." ;-).
 
 
4. Dialogi wewnetrzne (szczegolnie ten o bransoletce) sa za bardzo napakowane informacjami. Za gesto. Jak ona ze soba rozmawia to powinna to robic nieco wolniej... Nie zebm twierdzil, ze nie ma osob, ktore w glowie sa tak samo szybkie jak na zewnatrz. Tylko wydaje mi sie, ze taki szybki dialog bardziej przypomina opowiadanie...
 
A TO DZIWNE – BO JA SZYBCIEJ MYSLE NIŻ MOWIE – CHOC CZASEM MOWIE ZANIM POMYSLE ALE TO CHYBA COS INNEGO ;)  – TU DIALOG WEWNETRZNY JEST SPECYFICZNY BO WLASNIE SLUZY DO OPISANIA RZECZYWISTOSCI I ZASTEPUJE OPISY. CHYBA NIE DA SIĘ TAK ZROBIC ŻEBY NIE BYŁ TROCHE SZTUCZNY. ALE WEZME POD UWAGE „NAPAKOWANIE” O KTÓRYM MOWISZ.
 
Masz racje. Na to nie wpadlem. Ale moze inni tez od razu nie wpadna. Co bys sadzil o tym, zeby znowu podpowiedziec co nieco. "ale ja mam metlik w glowie, chyba powinnam zwolnic, nie wiecej niz x mysli na sekunde ;-), jak z kims nie rozmawiam, to jestem za szyybko nawet dla mnie samej - co tam, ja wkoncu za soba nadazam" (ze niby taka madra jest)
 
 
SAMOLOT BOING 1024. LOT NEW YORK - JUNEAU. 5 CZERWCA 2029.
1. tylko drobna uwaga: Snieg miedzy wyjsciem z lotniska a miejscem gdzie stoja taksowki wydaje mi sie troche naciagany – szczegolnie w przyszlosci...
 
NAWET NA ALASCE? MUSZE SPRAWDZIC SREDNIE TEMP W JANOU W CZERWCU :) – SPRAWDZILEM, KURWA FAKTYCZNIE TAM W CZERWCU JEST 15-20 STOPNI – I ZRABALO MI TO KONCEPCJE ☹☹☹
 
:-). Ja bylem we wrzesniu (anchorage) i jeszcze bylo znosnie, cale miasto bylo bez sniegu.
 
 
Pomysly na nastepne dialogi:
 
1. Jak ona sie placze po firmie, przed spotkaniem z Duskiem, to moglbys strzelic dialog miedzy AI i jakims asystentem Duska, ktorzy ja obserwuja i oceniaja.
GENERALNIE CHODZI MI BARDZIEJ O TO ZE ONI JUŻ WSZYSTKO WIEDZA O NIEJ ZANIM ONA TAM DOTRZE – JUŻ JĄ OCENILI. CHCĄ JEJ. TO BĘDZIE WIDAC W TYM CO OSTATNIO NAPISALEM. SPRAWDZ W PLIKU JAK BĘDZIESZ MIAŁ CHWILE.
 
2. Dialog z jakims przygodnie spotkanym pracownikiem formy w stolowce albo przy kawie...
TO JEST CIEKAWA OPCJA – ALE O CZYM TEN DIALOG? NIE MAM POMYSLU ☹ - POMYSLE
 
3. Oczywiscie dialog z Duskiem.
JUŻ JEST :)
 
4. Jej krotki dialog z AI, ktory proponuje jej Dusk po zakonczeniu rozmowy, zeby sie troche oswoila ze srodowiskiem firmy.
CIEKAWE ALE ZNOWU NIE WIEM O CZYM – POMYSLE
 
5. Rozmowa duska z AI na temat naszej bohaterki po jej odlocie. Ocena jej przydatności
DOBRY POMYSL – MOŻE COS WNIESC – ZROBIE TO „NA KROTKO”
 
 
6. Jej przemyslenia znowu w samolocie do domu. Zakladajac, ze dostala te robote... Na okres probny?
TEZ JUŻ JEST COS W TYM STYLU. CZYTAJ!
 
7. Jej rozmowa z Kora na powaznie o tym co powinna teraz zrobic. Kora moze sie okazac „wartosciowym“ partnerem albo pozostac powierzchowna – jak wolisz.
CHCE ŻEBY KORA TEZ TAM PRACOWALA I POMOGLA JEJ – MOŻE NAWET NIESWIADOMIE – W JEJ DZIALANIACH. NIE MAM JESZCZE KONKRETNIE POMYSLU CO I JAK, ALE TAK CHCE ŻEBY ONA DALEJ BYŁA WARTOSCIA W KSIAZCE. TO PRZEZ NIA BĘDZIEMY TLUMACZYC CZYTELNIKOWI ZAWILE RZECZY TECHNICZNE
 
8. Ewentualnie dialog z jej profesorem, na temat przerwania studiow i zaczecia u Duska, albo mozliwosci pracy i studiowania na raz...
HA! MYSLIMY DOKLADNIE TAK SAMO! SUPER! TO WLASNIE TEZ TERAZ CHCIALEM NAPISAC ALE NIE MIAŁEM AKURAT POMYSLU CZY TEN SAM PSOR CZY INNY I DLACZEGO… SUPER!
 
Jeszcze nie wymyslilem jakich tekstow do bloga.
 
Pozdrowienia
Rafal

© O dwóch takich co pisali książkę.
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci